top of page
  • Writer's pictureRotem A. Oreg

הדרך הארוכה לתיקון

זה היה שבוע היסטורי בעבור ארצות הברית: למרות שהוא לא קרוב לתכנית האקלים המקורית של הנשיא ביידן, האחרון חתם על החוק שיהווה את השקעת האקלים השאפתנית ביותר בהיסטוריה של ארה"ב - ושל העולם. בחוק הזה אין את כל הרכיבים הדרושים, ובמקומות מסוימים הוא אפילו מרחיב את השימוש בדלקי מאובנים, הממשל האמריקאי ישקיע עשרות מיליארדי דולרים באנרגיה מתחדשת, ברכבים חשמליים, בצדק סביבתי וברפורמה בחקלאות. זה רחוק מלהיות מספיק, אבל זה צעד גדול בכיוון הנכון.



צעד גדול נוסף נעשה השבוע, אבל בהקשר אחר לגמרי: ביום ראשון, הברית הישראלית-דמוקרטית והציונים הפרוגרסיביים של קליפורניה הובילו פאנל על אלימות במשפחה ואלימות מינית: פתרונות מישראל ומארה"ב. אלימות מגדרית יכולה לפגוע בכל אחד בכל מקום, והקורונה רק הפכה הכול לגרוע יותר.

ובשעה שזה אמנם צעד קטן אל הצעד, הפאנל עצמו - בין-לאומי, בין-דורי, בין-גזעי ובין-דתי - הוא צעד משמעותי לחיזוק יחסי ישראל והדמוקרטים. התאספות של מומחיות מישראל, מקליפורניה ומוורמונט כדי לשתף את הניסיון, הידע והרעיונות שלהן לא רק תהפוך את החברות שלנו לטובות יותר אלא גם תחזק את המחויבות המשותפת שלנו לצדק מגדרי.

אנחנו רוצים להודות ליעל שרר, מייסדת ומנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית; נעמי טאקר, מנכ"לית "שלום בית"; אנילה עלי, יו"ר ונשיאה של American Muslim and Multifaith Women’s Empowerment Council; ומירה וואנס, סטודנטית ויו"ר-שותפה של MiddSafe, קו חם סטודנטיאלי לתמיכה בשורדות, על שהקדישו את הזמן והמומחיות שלהן, וכן לקיומי קוואלסקי, חברת וועד מנהל ב-PZC ויו"ר-שותפה של Jewbian Princes, על שתיאמה וניהלה את הפאנל. אנחנו מצפים להמשך שיתוף פעולה איתן וביניהן, כחלק מהמאבק שלנו לחברות טובות יותר, חופשיות יותר וצודקות יותר, בישראל ובארה"ב.




23 views0 comments
bottom of page